Naravovarstveni tabor Živilska in naravovarstvena šola BIC Ljubljana 2025

Naravovarstveni tabor v Rakovem Škocjanu

Ob skorajšnjem koncu šolskega leta so se 12. maja 2025 dijaki 1. letnikov BIC Ljubljana Živilske in naravovarstvene šole v programu naravovarstveni tehnik/ca podali na teden dni dolg tabor v Rakovem Škocjanu. V zavetju kraške narave, daleč od šolskih zvoncev in ekranov, raziskujejo skrivnosti gozdov, voda in jam, spoznavajo lokalno naravno in kulturno dediščino ter preizkušajo svoje meje v različnih terenskih in skupinskih izzivih.

1 DAN

Dopoldan smo tabor začeli z raziskovanjem enega najbolj edinstvenih naravnih pojavov v Sloveniji – Cerkniškega jezera. Dijaki so z zanimanjem prisluhnili razlagi o presihajočem jezeru in njegovem vplivu na življenje ljudi in narave v okolici. V muzeju smo si ogledali bogato zbirko o kulturni in naravni dediščini tega območja ter spoznali številne zanimivosti o življenju z vodo in brez nje. Po prihodu in namestitvi v domu smo se popoldne podali na raziskovanje površinskih ekosistemov. Pot nas je vodila od izvira Kotla do skrivnostne Tkalca jame, kjer smo opazovali raznolikost rastlinskih in živalskih vrst ter preučevali vpliv vode na oblikovanje pokrajine. Zvečer je sledilo še eno doživetje – nočni sprehod v gozd. Z lučkami in previdnimi koraki smo stopili v temo in prisluhnili nočnim zvokom narave. Z vsakim korakom se je pogovor umiril, pozornost pa preusmerila na šelestenje listja in skrivnostno življenje, ki se prebudi, ko pade mrak.

2 DAN: V globino kraškega sveta in med sledi živali

Drugi dan tabora smo se podali v Zelške jame. Z lučkami na glavah in previdnimi koraki smo raziskovali temačne rove, kjer je narava ustvarila svoje umetnine. Sledil je ogled Malega in Velikega naravnega mostu – mogočnih stvaritev narave, ki ju je voda izdolbla skozi čas. Po kosilu in kratkem počitku je sledila popoldanska preizkušnja – stezosledstvo. Postali smo raziskovalci živalskega sveta, postavili kamero in opazovali sledi, iztrebke ter druge drobne znake, ki kažejo na prisotnost živali, čeprav so te ostale očem skrite. Preko raznolikih socialnih iger smo spoznali tudi, kako pomembno je sodelovanje – da ekipa pogosto zmore več kot posameznik, še posebej, kadar vsak prispeva svoje moči, ideje in zaupanje. Dan se je zaključil s špageti in družabnimi igrami.

3 DAN 

Tretji dan nas je že zgodaj zjutraj pozdravilo sonce. Dopoldne smo se posvetili raziskovanju reke Rak in njene slikovite okolice. Dijaki so se razdelili v skupine in odkrivali organizme, ki živijo v vodi – od kač in žab do ličink kačjih pastirjev. A dan ob vodi ni bil le znanstven. Sledilo je še veslanje s kanuji, kjer so dijaki pokazali, da znajo uskladiti ritem in sodelovati, tudi če jih reka včasih zavrti ali preizkusi z manjšim čofotanjem. Popoldne je bilo športno in pustolovsko obarvano. V skupinah so se podali na orientacijo po širši okolici doma. S pomočjo zemljevidov in kompasov so dijaki iskali skrite točke, preverjali svojo prostorsko orientacijo in se obenem naučili zaupati občutku in logiki. Sledilo je še lokostrelstvo – umirjena, a napeta preizkušnja zbranosti, natančnosti in potrpežljivosti.

DAN 4

Četrti dan tabora je dijake popeljal v gozd, ki je izzval njihove čute. V gozdu so za kratek čas ugasnili pogled in prepustili drugim čutom, da jih vodijo. Nato pa je prišel čas za fizični izziv – plezanje. S pomočjo varovalne opreme in inštruktorjev so se dijaki podali na plezalno steno, kjer je vsak po svojih zmožnostih premagoval višino in samega sebe. Popoldan smo se prelevili v gozdne preživetvene mojstre. Spoznavali smo osnove preživetja v naravi – kako najti in zgraditi primeren prostor za zavetje. Učili smo se, kako pomembna sta znanje in preudarnost, kadar smo prepuščeni naravnemu okolju. Ob vsem tem so dijaki našli čas tudi za pripravo buhteljnov. Zvečer, po prijetnem prasketanju kresa, smo buhteljne z užitkom pojedli – topli, rahli in z okusom po trudu.

DAN 5

Zadnji dan tabora se je začel z radovednostjo – čakalo nas je razkritje, kaj vse se je v teh dneh dogajalo v gozdu, ko nas ni bilo tam. Skupaj smo pregledali posnetke lovske kamere, ki smo jo postavili v gozdu. Ujele so se podobe kune, nekaj ptic in celo medveda, ki se je za trenutek pojavil v objektivu. Ti prizori so nas opomnili, kako bogato in živo je okolje, v katerem smo preživeli ta teden. Sledila je zadnja ustvarjalna naloga: gozdne slike. Dijaki so zbrali naravne materiale – liste, vejice, mah, storže – in jih povezali v čudovite podobe. Po kosilu je prišel čas za odhod. Malo utrujeni, a zadovoljni, smo se poslovili od doma v Rakovem Škocjanu. Za nami je teden, poln narave in izzivov, ostali pa bodo spomini in nove veščine.

 

#bicljubljana

Ostanite v stiku,
prijavite se na našo listo

BIC Ljubljana © 2019. Vse pravice pridržane.

Pravno obvestilo Piškotki