PALSSEN
Individualen pristop k učenju za dijake s posebnimi učnimi potrebami
December 2021 – junij 2024
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana je od decembra 2021 vključen v mednarodni projekt Palssen. Prepričani smo, da je ključ do vključujočega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sprejemanju in podpiranju dostopnosti izobraževanja in učenja za vse dijake. Evropska agencija za posebne potrebe in inkluzivno izobraževanje navaja, da je končna vizija inkluzivnih izobraževalnih sistemov zagotoviti, da imajo vsi učenci katerekoli starosti na voljo visoko kakovostne izobraževalne priložnosti v svoji lokalni skupnosti, skupaj s svojimi prijatelji in vrstniki. Takšna vizija zahteva spremembe pri poučevanju in podpiranju učnega procesa dijakov s posebnimi potrebami. Zahteva tudi odmik od izobraževanja in usposabljanja po principu uporabe enakega pristopa za vse k prehodu na pristop, ki je bolj osredotočen na posameznika in njegove potrebe. Za izvajanje individualnega pristopa k učenju dijakov s posebnimi učnimi potrebami morajo učitelji pridobiti kompetence, ki jim omogočajo prepoznavanje in izpolnjevanje potreb teh dijakov.
Podpora učiteljem
Cilj tega projekta je povečati učinkovitost poklicnega izobraževanja in usposabljanja za dijake s posebnimi učnimi potrebami. Projekt bo prispeval k povečanju posebnih kompetenc učiteljev in drugih strokovnih delavcev, da bodo lahko le-ti zagotavljali bolj individualiziran pristop k učenju za vsakega dijaka znotraj izobraževalne institucije. S tem bodo zaposleni izboljšali dosežke svojih prizadevanj na področju izobraževanja, usposabljanja in podpore.
Pravičnost, NE enakost
Končni cilj projekta PALSSEN je, da so lahko dijaki s posebnimi potrebami skupaj s svojimi vrstniki deležni primernega in kakovostnega izobraževanja znotraj rednih programov poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Dijaki s posebnimi potrebami se na takšen način izobražujejo s pomočjo individualnega učnega načrta, ki odraža njihove individualne potrebe, talente in priložnosti. Cilj tega novega načina dela je doseči formalno poklicno kvalifikacijo v rednem sistemu poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Ključ do enakih možnosti je pravičnost. To je mogoče doseči le z izvajanjem prilagojenih programov, ki temeljijo na predhodni oceni potreb.
Rezultati projekta
Ob koncu projekta bomo prišli do sledečih rezultatov: Opisali bomo uporabljene koncepte, metode in tehnike. Opis spodbudnih vplivov in tveganj, ovir ter priporočil za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Razvili bomo orodje za izvedbo samoocene pristopa, ki se osredotoča na dijaka. Razvili bomo orodje, s katerim bomo preverili stopnjo pripravljenosti organizacij poklicnega izobraževanja in usposabljanja za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Napisali bomo priročnik za učitelje in vodje usposabljanja o tem, kako razvijati pristope, ki bodo osredotočeni na dijaka. Razvili bomo smernice in podporno orodje za izvajanje individualnega pristopa k učenju za dijake s posebnimi potrebami v rednem poklicnem izobraževanju in usposabljanju
Sodelujoči partnerji:
- NIZOZEMSKA: REA College Pluryn ROC RijnIJssel All about Quality Consultancy
- SLOVENIJA: Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
- PORTUGALSKA: CFAE CENTRO-OESTE
- ITALIJA: Forbusiness Lifeskills S.r.l.t Results
Koordinatorica projekta: Tanja Kek, tanja.kek@bic-lj.si
Spletna stran projekta: https://www.palssen.eu/
Projekt Objem
Z Zavodom RS za šolstvo in konzorcijskimi parterji sodelujemo v javnem razpisu »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc«. Projekt poteka pod imenom OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacija, Modeli).
Na šoli poteka več dejavnosti, pri katerih smo osredinjeni na razvijanje in dvig ravni bralne pismenosti, razvoj raznovrstne motivacije za branje ter učinkovitejšo rabo slovenščine kot učnega jezika v VIZ procesu. Tako prispevamo k vzpostaviti oz. nadgradnji ustvarjalnega in inovativnega učnega okolja za dvig splošnih kompetenc ter celovitega in učinkovitega podpornega okolja za oblikovanje, preizkušanje in implementacijo pedagoških strategij, metod in oblik dela ob strokovni podpori javnih visokošolskih zavodov. Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.550.000,00 EUR.
Projekt vodi šolski razvojni tim, ki ga sestavljajo učitelji iz različnih strokovnih aktivov in knjižničarka. Pri izbiri metod in oblik dela upošteva predvsem pomen branja in bralne pismenosti, kar je eden od pogojev za razvoj kritičnega mišljenja in tudi uspešnega učenja. Dijake zato spodbujamo k pogostejšu obisku šolse knižnice, pri pouku pa iščemo predvsem različne teme, pri katerih se lahko medpredmetno povezujemo.
Več informacij poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo: https://www.zrss.si/objava/projekt-objem
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
MUNERA 3
MUNERA 3 2018–2022
Biotehniški izobraževalni center (BIC) Ljubljana je bil skupaj s konzorcijskimi partnerji in prijaviteljem ŠC Nova Gorica uspešen pri prijavi na javni razpis “Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja 2018–2022” Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije. Projekt Munera 3 zaposlenim med drugim omogoča brezplačna usposabljanja, kvalifikacije ali prekvalifikacije, ki morajo slediti potrebam na trgu dela in na posameznih delovnih mestih.
Cilj projekta Munera 3 je vključiti 17.640 zaposlenih oseb v programe nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter v skladu s potrebami in razvojem trga dela in s potrebami industrije 4.0 in 5.0 izboljšati njihove kompetence – za večjo zaposljivost in mobilnost med področji dela ter osebni razvoj in delovanje v sodobni družbi.
Oglejte si razpoložljiva brezplačna usposabljanja v okviru projekta MUNERA 3.
SVETOVANJE UDELEŽENCEM PROGRAMOV
Gregor Matos
- Vsak prvi in tretji ponedeljek v mesecu, med 9. in 10. uro.
- gregor.matos@bic-lj.si
- Ižanska cesta 10, 1000 Ljubljana
SIO-2020
Slovensko izobraževalno omrežje – 2020 oz. SIO-2020
Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju
Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.
OPK - kakovost
Vzpostavitev, dopolnitev in pilotni preizkus modela ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju vzgoje in izobraževanja – OPK
Namen uvedbe programa OPK je opredelitev skupnega koncepta ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti (model UZK) na ravni vzgojno-izobraževalnih institucij (raven vrtca, osnovnih in srednjih šol) ter posredno evalvacije na ravni izobraževalnega sistema. Omenjen koncept pa bo v okviru programa tudi pilotno preizkušen.
Temeljni cilji programa so:
- vzpostaviti enoten sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti, okvirno poenotiti razumevanje in pristop k samoevalvaciji šol in vrtcev z upoštevanjem področnih specifik,
- krepiti zmožnosti za izvajanje samoevalvacije na sistemski, organizacijski in individualni ravni,
- razviti in pripraviti izbrane obvezne ter izbirne referenčne okvire in kazalnike za uvajanje izboljšav in s tem povezano samoevalvacijo vrtcev in šol,
- vzpostaviti strokovna jedra na javnih zavodih za podporo vrtcem in šolam pri ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti,
- vzpostaviti sodelovanje med MIZŠ in strokovnimi jedri za kontinuirano (tudi po zaključku programa) učinkovito delovanje sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti.
V programu OPK sodelujejo v konzorcijskem partnerstvu ŠR, ZRSŠ , CPI in RIC z 32 razvojnimi in pilotnimi šolami.
POŠ 2017–2021
Popestrimo šolo 2017–2021
Projekt je v izvajanju. Namen je profesionalno usposabljanje strokovnih delavcev v šoli, s pomočjo katerih se bo izboljšalo kompetence dijakov. Multiplikator skladno z načrtom izvaja individualne in skupinske neposredne aktivnosti z dijaki tako, da se bo posvečala njihovim individualnim potrebam. Aktivnosti bodo tudi pomoč dijakom s posebnimi potrebami, s poudarkom pri prehodu na trg dela, multiplikator bo posrednik znanj in dobrih praks pri delu z dijaki, zato bo organizirano več delavnic za razrednike in druge strokovne delavce, da se bo znanje preneslo tudi v razred. Projekt se izvaja v sodelovanju z lokalnim vzgojno izobraževalnim zavodom, nevladno organizacijo in gospodarskimi družbami. Cilj je usposobiti najmanj 218 strokovnih delavcev različnih vzgojno izobraževalnih zavodov. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Preberite novice projekta
Usposabljanje mentorjev
Usposabljanje mentorjev 2021–2023
Projekt Usposabljanje mentorjev 2021–2023 omogoča brezplačno usposabljanje mentorjev dijakom oz. študentom za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom oz. praktičnega izobraževanja v podjetjih pa tudi mentorjev vajencem. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana je vodilni partner konzorcija, ki bo skupaj z ostalimi petnajstimi konzorcijskimi partnerji po vsej Sloveniji do zaključka projekta usposobil 755 mentorjev. Program usposabljanja je tokrat razdeljen v dva sklopa, in sicer na Osnovno usposabljanje, ki obsega 32-urni program ter Nadaljnja usposabljanja, ki obsegajo 8-urne programe. Za več informacij in prijavo obiščite spletno stran projekta.
TPK II 2018–2022
Pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc 2018–2022
Projekt je namenjen izvajanju izobraževalnih programov za odrasle, v sklopu katerega organiziramo brezplačna izobraževanja za zaposlene in brezposelne. Namen projekta je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi.
Pogoji za vključitev:
- brezposelni in zaposleni,
- nižje izobraženi (ISCED 3 oz. manj kot štiriletna srednja šola),
- starejši od 45 let (zaželeno, ni pa pogoj),
- z nizko ravnjo znanja na področju posameznega programa.
Diverzifikacija dejavnosti pri Čebelarstvu Gramc
Ukrep: M16 Sodelovanje iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014-2020
Podukrep: M16.9 Podpora za diverzifikacijo kmetijskih dejavnosti v dejavnosti v zvezi z zdravstvenim varstvom, socialnim vključevanjem, kmetijstvom, ki ga podpira skupnost, ter izobraževanjem o okolju in hrani
Naslov projekta: Diverzifikacija dejavnosti pri Čebelarstvu Gramc
Trajanje projekta: 16.07.2018 - 15.07.2020
Vrednost projekta: 43.196,72 evrov
Opis aktivnosti projekta:
V sklopu projekta bomo pripravili dve neformalni izobraževanji, kjer bomo na poljuden interaktiven način predstavili znanja, ki jih v slovenskem prostoru ne ponuja še nihče in predstavljajo veliko priložnost za razvoj slovenskega čebelarstva, ohranjanje okolja in varnosti hrane z izobraževanjema v sklopu Čebelarstva Aleš Gramc. Vodilni partner je izobraževalna organizacija, ki ima veliko izkušenj z pripravo in izvajanjem formalnih in neformalnih izobraževanj.
Cilji projekta:
Glavni cilj projekta je prenos znanja med institucijo znanja in končnimi uporabniki znanja, čebelarji. Specifičen cilj je diverzifikacija pogodbenega čebelarja v izobraževalno dejavnost.
Rezultati oz. pričakovani rezultati aktivnosti:
Partnerski čebelar bo z izvedbo izobraževanj v zadnjih 12 mesecih pred zaključkom projekta ustvaril prihodke iz dopolnilne dejavnosti v višini več kot 1.050 evrov.
Glavne dejavnosti projekta so:
1. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Tehnike točenja medu
2. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Različne priložnosti uporabe medu in drugih čebelarski izdelkov
3. Zasnova, priprava in izvedba neformalnega izobraževanja Čebelarski krožek
4. Priprava videa za izobraževanje pod 1
5. Priprava videa za izobraževanje pod 2
6. Vodenje projekta
7. Usposabljanje
8. Diseminacija
9. Evalvacija
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: http://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020/index_sl.htm
- spletna stran PRP 2014-2020: www.program-podezelja.si/
SPECIALNI ZDRAVKO
PRIJAVITELJ PROJEKTA: Društvo za kulturo inkluzije
PARTNERJI PRI PROJEKTU: Center Janeza Levca Ljubljana in Biotehniški izobraževalni center Ljubljana
OBDOBJE TRAJANJA PROJEKTA: 2022 – 2025
Dostop do brošure Specialni Zdravko (https://drive.google.com/file/d/1I8-soZ9q7lsrm8u8TBZbwNfZGm6xdfoG/view)
Program Specialni Zdravko je uspešno prijavljen projekt v okviru Sofinanciranja programov na področju prehrane in telesne dejavnosti za zdravje do leta 2025, kar pomeni, da je sofinanciran s strani Ministrstva za zdravje.
Program naslavlja osebe s posebnimi potrebami (v nadaljevanju PP), ki so v veliko primerih tudi socialno ogrožene skupine. Gre za otroke, mladostnike in odrasle z motnjo v duševnem razvoju, avtizmom ter pridruženimi motnjami, za katere je značilno, da se premalo gibajo in so pogosto nagnjeni k prekomerni telesni masi in nezdravem načinu prehranjevanja.
S programom želimo osebam s posebnimi potrebami na njim razumljiv način približati pomen zdravega prehranjevanja in telesne aktivnosti ter spremeniti njihove rutine. Poudarek bo na telesnih dejavnostih v naravi s ciljem po spoznavanju rekreativnih površin v lokalnem okolju ter nadaljnji uporabi le teh tudi po izvedenem programu. Udeležence bomo spodbujali k rednemu uživanju sadja in zelenjave, zajtrkov, spodbujali jih bomo, da bodo jedli več manjših obrokov v dnevu ipd. V okviru programa bomo naredili brošure, ki bodo pisane v lahko berljivi različici, saj ugotavljamo, da so sicer promocijske brošure pogosto pisane na njim manj razumljiv način. Ker gre za osebe, ki so pogosto nesamostojne in živijo v zavodih ali s starši/skrbniki, bomo na ta način ozaveščali tudi njihove skrbnike.
Aktivnosti programa:
- izvajanje praktičnih usposabljanj v vzgojno-izobraževalnih zavodih za organizatorje prehrane glede uporabe smernic zdravega prehranjevanja in podpornih orodij za načrtovanje in izvajanje organizirane prehrane;
- med-vrstniško spodbujanje otrok k pripravi in uživanju zdravih tradicionalnih jedi v vzgojno-izobraževalnem okolju, v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja ob upoštevanju preverjenih in učinkovitih pristopov;
- izboljševanje sestave živilskih izdelkov (z zmanjšanjem vsebnosti sladkorja, sladil, nasičenih maščobnih kislin in soli ter povečevanjem vlaknin) ter promocija izdelkov z ugodno prehransko sestavo;
- inovativni načini spodbujanja telesne dejavnosti, namenjeni ranljivim skupinam otrok in/ali mladostnikov;
- spodbujanje aktivne mobilnosti kot zdravega načina prihoda v šolo in na delo;
- promocija telesne dejavnosti za zdravje na nacionalni ravni, ki vključuje aktivnosti v času Evropskega tedna mobilnosti, Evropskega tedna športa v okviru Bodi športnika.
PODVIG
Ključni cilj projekta je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
Poseben poudarek pri projektu bo na prepoznavanju družbenih, okoljskih, gospodarskih in osebnih izzivov in njihovem reševanju s pomočjo kompetence podjetnosti v smeri iskanja trajnostnih rešitev. Zato bomo razvijali prožne oblike učenja, zlasti tistih, ki omogočajo sistematično vpeljevanje in razvijanje medpredmetnih in (kros) kurikularnih povezav s poudarkom na aktivni vlogi dijakov in reševanju avtentičnih problemskih situacij ter družbenih izzivov. Posebna pozornost bo posvečena tudi razvijanju pedagoških strategij, ki spodbujajo sodelovanje ter izmenjavo izkušenj, idej in inovacij ter najrazličnejše oblike mreženja.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Spletna stran projekta PODVIG poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo.
Skupna višina sredstev, namenjenih za izvedbo projekta, znaša 2.700.000,00 EUR
CiljajVišje!
Polno ime: IZPOPOLNJEVANJE STROKOVNIH DELAVCEV V VIŠJEM STROKOVNEM IZOBRAŽEVANJU OD 2020 DO 2022
Trajanje: 19. junij 2020 do 31. oktober 2022
Pridobljena skupna sredstva: 357.737,50 EUR
NAMEN PROJEKTA
Namen projekta Izpopolnjevanja CiljajVišje! je omogočiti zaposlenim, ki so prepoznani kot potencialen kader za opravljanje izobraževalnega dela v programih višjega strokovnega izobraževanja, pridobivanje in nadgrajevanje ustreznih kompetenc za višjo kakovost izvedbe izobraževalnega dela in osebni karierni razvoj.
Cilji projekta
Cilj projekta je izpopolnjevanje splošnih in specifičnih kompetenc zaposlenih:
- učinkovito načrtovanje, organizacija, izvedba in evalvacija poučevanja v višjem strokovnem izobraževanju,
- usposobljenost za nenehen poklicni razvoj in vseživljenjsko učenje,
- učinkovito komuniciranje in sodelovanje.
Med specifičnimi kompetencami je v ospredju izpopolnjevanje digitalnih kompetenc:
- zvedba pedagoškega procesa v digitalnem okolju,
- informacijska in podatkovna pismenost,
- komunikacija in sodelovanje,
- izdelovanje digitalnih vsebin,
- varnost in
- problemsko reševanje.
Povezava do Programov Izpopolnjevanj CiljajVišje! in aktualnih terminov ter lokacij izvedb.
Projekt se izvaja skladno s pogoji Javnega razpisa za izpopolnjevanje strokovnih delavcev v višjem strokovnem izobraževanju in izobraževalcev v neformalnih izobraževalnih programih za odrasle od 2020 do 2022, ki je bil objavljen 19. 6. 2020 s strani Republike Slovenije, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
Naložbo v projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska Unija iz Evropskega socialnega sklada. Povezava do spletne strani evropske kohezijske politike v Sloveniji: www.eu-skladi.si
Franček
Spletni portal Franček, Jezikovna svetovalnica za učitelje slovenščine in Šolski slovar slovenskega jezika
Zavod BIC Ljubljana sodeluje v projektu Portal Franček. Skupaj z učitelji in učenci iz drugih 19 vzgojno-izobraževalnih zavodov s skupno 537 oddelki bomo izvajali spremljavo in evalvacijo poteka in rezultatov projekta in kot multiplikatorji seznanjali z njim druge učitelje in učence.
Projekt Portal Franček, Jezikovna svetovalnica za učitelje slovenščine in Šolski slovar slovenskega jezika sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Predstavljeno spletno jezikovno e-orodje bo prvo celovito slovarsko-slovnično orodje te vrste na Slovenskem. V okviru projekta bomo pripravili sodobno in inovativno učno e-orodje, ki bo kot organsko povezana kombinacija več e-orodij neposredno uporabno pri izpolnjevanju osnovnih ciljev učnega načrta za slovenščino v srednji šoli. Orodje bo uvajalo dijake v delo s spletnimi slovarji in spletnimi slovničnimi priročniki. Med drugim bomo pripravili:
- portal Franček, ki bo obsegal odgovore na vprašanja o pomenu, rabi, pomenski povezanosti (sinonimi, nadpomenke), (ne)zaznamovanosti, zvrstnosti, stilnih značilnostih, izgovoru, pregibanju, izvoru, narečni rabi in zgodovinski umeščenosti besedja slovenskega jezika;
- nov Šolski slovar slovenskega jezika;
- orodje, ki bo povezovalo slovarske vsebine s slovničnimi;
- Jezikovno svetovalnico za učitelje slovenščine in
- nabor gradiv z opisom učnih metod, ki bodo pripomogle k obsežnejši uporabi predstavljenega e-orodja pri pripravi in izvajanju pedagoških procesov in k boljši usposobljenosti učiteljev za delo na področju prožnih oblik učenja.
Trajanje: 19. julij 2017–30. september 2021
STRATEŠKI DOKUMENT NA PODROČJU PROŽNIH OBLIK UČENJA - BIC LJUBLJANA, ŽIVILSKA ŠOLE
STRATEŠKI DOKUMENT NA PODROČJU PROŽNIH OBLIK UČENJA - BIC LJUBLJANA, GIMNAZIJA IN VETERINARSKA ŠOLA 1 in 2 DEL
VETWork
VETWork, digitalna kultura za 21. stoletje v poklicnem izobraževanju in usposabljanju
BIC Ljubljana je partner v mednarodnem projektu VETWork, digitalna kultura za 21. stoletje v poklicnem izobraževanju in usposabljanju. Projekt sofinancira Evropska komisija v programu Erasmus+, ključna akcija 2 (KA2) in bo trajal 33 mesecev (1. 9. 2020 - 31. 5. 2023).
V projekt so vključeni 4 partnerji iz Madžarske, 2 iz Romunije, 1 iz Slovaške in 2 iz Slovenije.
Ciljna skupina: učitelji v poklicnem izobraževanju in usposabljanju.
Cilj projekta je, da z organiziranjem prilagojenih, kontaktih usposabljanj usposobimo učitelje poklicnih programov, da v svoje delo ter poučevanje v razredu vnašajo že usvojena znanja in kompetence s področja digitalne pedagogike, ki jih pridobivajo v okviru drugih usposabljanj. Projekta ideja je namreč nastala po ugotovitvi, da učitelji v enem letu po usposabljanju s področja digitalne pedagogike, v učne ure vnesejo zgolj 10-15 % pridobljenega znanja. Cilj projekta na institucionalni ravni je okrepitev digitalne usposobljenosti in kulture kakovosti.
TRADICIONALNA IN SODOBNA UPORABA SADJA V GASTRONOMIJI
Ukrep:
M16 Sodelovanje iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014-2020
Podukrep:
M16.9 Podpora za diverzifikacijo kmetijskih dejavnosti v dejavnosti v zvezi z zdravstvenim varstvom, socialnim vključevanjem, kmetijstvom, ki ga podpira skupnost, ter izobraževanjem o okolju in hrani
Vodilni partner:
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Ižanska cesta 10, 1000 Ljubljana
Partnerji v projektu:
- Ekološka kmetija in EkoDrevesnica Ocepek, Žvarulje 12, 1411 Izlake
- Sadjarska kmetija Radej, Dovško 28, 8281 Senovo
- Kmetija EKOMIŠ, Gorjuša 8, 1233 Dob in
- UNIVERZA V LJUBLJANI, Kongresni trg 12, 1000 Ljubljana (Biotehniška fakulteta)
Odločba o pravici do sredstev:
št. 33125-17/2021/8, z dne 04. 04. 2022
Vrednost sofinanciranja:
74.990,80 evrov
Trajanje projekta:
April 2022 – marec 2024
Opis projekta:
V projektu bomo diverzificirali Sadjarsko kmetijo Radej, da razširi svoje delovanje s področja pridelave hrane na področje izobraževanja o okolju in hrani. V okviru projekta bodo pripravljena neformalna izobraževanja o tehnologijah kmetovanja, sprejemljivejših za okolje, ob tradicionalni in sodobni uporabi sadja v prehrani. Upravljanje s kmetijskimi zemljišči skladno s standardi za integrirano pridelavo, skladno s ekološko pridelavo ali pa skladno s standardi biodinamičnega kmetijstva se razlikujejo po njihovem prispevku k obremenjevanju okolja. Razlike so tudi v procesu predelave skladno s različnimi standardi.
V projektu želimo obuditi prezrte uporabe sadja iz bogate slovenske tradicije ter ob poudarjanju ekološko sprejemljivejših kmetijskih praks tlakovati pot za povečano povpraševanje in ponudbo po teh ekoloških pridelkih in s tem doseči aktualnost pripravljenih izobraževalnih vsebin za potrebe izvajanja izobraževanja o okolju in hrani na kmetijah. Pri pripravi izobraževanj bomo preverili tudi možnosti za nove, sodobnejše načine uporabe ekološkega sadja. Dotaknili pa se bomo tudi različnih indikatorjev za spremljanje učinkov kmetijke prakse na okolje tako doma kot v tujini.
S ciljem preučitve možnosti razvoja teh izobraževalnih aktivnosti na kmetiji bomo na Sadjarski kmetiji Radej izobraževanja tudi poskusno izvedli. Kmetija bo vključena tudi v usposabljanje o izvajanju izobraževanja na kmetijah in bo za potrebe izvede izobraževanj odprla dopolnilno dejavnost.
V sklopu projekta bomo pripravili tudi izobraževanja za več ranljivih in starostnih skupin ter predstavitve oz. prenos znanja in informacij o projektu.
Cilj:
Osrednji namen projekta je preučitev možnosti razvoja, priprava izobraževanj in poskusna izvedba aktivnosti na kmetiji, ki se nanašajo na področje izobraževanja o okolju in hrani s ciljem, da se izobraževanja v nadaljevanju izvajajo in tržijo v sklopu dopolnilne dejavnosti ekološke sadjarske kmetije.
Glavne dejavnosti za doseganje ciljev:
V sklopu projekta bomo pripravili izobraževanja za izvajanje na Sadjarski kmetiji Radej ter jih prvič tudi praktično izvedli. Izvajali bomo tudi naslednje aktivnosti:
- Usposabljanje kmetije o izvajanju izobraževanja v obsegu 16 ur
- Tri izobraževana za tri različne ranljive skupine
- Izobraževanje za osebe v starosti od vključno 15 do vključno 65 let
- Izobraževanje za osebe starejše od 65 let
- Prenos znanja in informacij o projektu
- Prenos znanja in informacij o projektu na javnem dogodku
- Analizo izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti
- Zunanjo evalvacijo projekta
- Objave v medijih, v časopisu, na spletni stani in družbenih omrežjih ter
- Informiranje preko elektronske in običajne pošte.
Rezultati:
Rezultati projekta bodo odvisni od uspešnosti in aktualnosti naslovljenih tem, ki jih bo projektno partnerstvo umestilo v pripravljena izobraževanja in praktično izvedbo. V primeru, da bodo pripravljene vsebine skladno s načrtom zanimive in aktualne, bo ekološko sadjarstvo Radej te vsebine uspešno predajalo naprej in v sklopu dopolnilne dejavnosti ustvarjalo novo dodano vrednost.
Pripravljavcem ukrepov in odločevalcem bo pripravljena zunanja evalvacija in analiza izvedljivosti prenosa projektnih rešitev v prakso v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji omogočila podrobnejši vpogled v potencial dodatnih funkcij podeželja v zagotavljanju storitev in nove dodane vrednosti.
Povezava med namenom spletne strani in virom sofinanciranja:
Projekt sodelovanja med dvema javnima izobraževalnima institucijama in tremi kmetijami predstavlja nov model oz. pilotni primer prenosa znanja. V sklopu projekta bodo uporabljeni modeli za prenos znanja na izobraževalnih ustanovah, ki javno veljavni program srednješolskega in visokošolskega izobraževanja ter raziskovanja izvajata ob neposrednem sofinanciranju države, brez sofinanciranja uporabnikov.
Izbrane teme v projektnem partnerstvu in pripravljena izobraževanja bodo zagotovila enemu članu partnerstva, da v drugi polovici dvoletnega projekta ob pomoči drugih dveh kmetij in dveh izobraževalno-raziskovalnih ustanov z izvajanjem ustvari predvideno finančno dodano vrednost.
Povezavi:
- spletna stran Evropske komisije, namenjena Evropskemu kmetijskemu skladu za razvoj podeželja: http://ec.europa.eu/agriculture/rural-development-2014-2020/index_sl.htm
- spletna stran PRP 2014-2020: www.program-podezelja.si
DVIG DIGITALNE KOMPETETNOSTI
Dvig digitalne kompetentnosti
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada
Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.
Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).
Ciljne skupine, ki so vključene v projekt, so vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.
Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.
Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc.
Ugotovljeni problemi in izzivi
Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.
Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:
- inovativnih pristopih pedagoškega vodenja in načrtovanja učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ,
- pedagoških digitalnih kompetencah strokovnih delavcev VIZ-ov in
- učinkovite rabe digitalnih tehnologij v vzgojno-izobraževalnem procesu in s tem posledično povezanem dvigu digitalnih kompetenc otrok, učencev, dijakov.
Dejavnosti v projektu
V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:
- različna usposabljanja in izobraževanja za profesionalni razvoj pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev VIZ-a,
- podporno spletno okolje za učinkovito rabo digitalnih tehnologij v VIZ-ih (interaktivni učni načrt z dodanimi pripravljenimi gradivi in povezavami, možnostjo kreiranja letne in sprotnih priprav na VIZ), orodja za samopreverjanje digitalnih pedagoških kompetenc in učinkovite rabe digitalnih tehnologij VIZ, digitalna gradiva, primeri dobre rabe),
- vzpostavljene učeče se skupnosti digitalnih znanj in izkušenj znotraj VIZ in prenos na ostale VIZ-e,
- priročnik za dvig digitalnih kompetenc na VIZ-u.
Pričakovani rezultati
Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.
Konzorcijski partnerji
- Zavod Republike Slovenije za šolstvo (poslovodeči partner)
- Akademska in raziskovalna mreža Slovenije – ARNES
Partnerji projekta
V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.
Finančna podpora
Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.
Spletna stran projekta
Spletna stran projekta Dvig digitalne kompetentnosti poslovodečega partnerja Zavoda RS za šolstvo: https://www.zrss.si/projekti/dvig-digitalne-kompetentnosti/
ReCeZa
Obdobje trajanja projekta ReCeZa: 28. 2. 2020. – 28. 12. 2023.
BIC Ljubljana je tehnični partner v projektu, ki ga izvaja Srednja šola Zabok »ReCeZa – Regijski center Zabok«. Cilj tega projekta je preoblikovanje Srednje šole Zabok v središče kakovostnega, praktičnega in mednarodno usmerjenega izobraževanja za turizem in gostinstvo, namenjenega dijakom, študentom, učiteljem in mentorjem, delodajalcem in zaposlenim vseh deležnikov v turizmu v regiji. raven.
Srednja šola Zabok bo postala regijsko središče izobraževanja in usposabljanja kadrov v turizmu in gostinstvu ter središče razvoja in inovativnosti kot sadnica idej in novih trendov v kakovosti izvajanja storitev.
Projekt je sofinancirala Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
V okviru projekta bodo izvedene naslednje aktivnosti:
Formalno poklicno izobraževanje prilagojeno potrebam trga dela s 4 novimi programi (pomočni gostinec, gostinski tehnik, organizator gostinske dejavnosti in organizator turistične dejavnosti);
Formalno izobraževanje odraslih, ki želijo spremeniti poklic glede na potrebe, zahteve in priložnosti na trgu dela;
Neformalno izobraževanje in številni specializirani programi za usposabljanje zaposlenih – skozi projekt bo razvitih 10 novih individualiziranih programov. »po meri« za študente invalide, odrasle za invalide in odrasle za potrebe vseživljenjskega učenja
Izboljšanje kompetenc učiteljev in mentorjev – v projekt bo vključenih 100 učiteljev in mentorjev, ki bodo opravili min. 20 izobraževalnih modulov, z namenom krepitve lastnih zmogljivosti za kakovostno izobraževanje ciljnih skupin;
Preko Inovacijsko-razvojnega centra se bo ustvarilo HUB poslovnih srečanj, komuniciranja in idej za vse akterje v turizmu – projekt bo v sodelovanju z vsemi projektnimi partnerji ustvaril digitalno platformo, ki bo omogočala nabavo in prodajo domačih izdelkov, tako imenovani menjava domačih izdelkov;
Strokovno usmerjanje – se bo izvajalo preko Kariernega centra v gostinstvu in turizmu, katerega namen je strokovno usmerjati dijake zaključnih letnikov in udeležence izobraževanj ter biti povezava med njimi in delodajalci ter univerzami, ki jim nudijo nadgradnjo izobraževanja.
UČIM ZA ŽIVLJENJE
Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Živilska šola je od junija 2023 vključen v projekt Učim za življenje. Naši učitelji so se obvezali, da bodo prenašali znanje o podnebnih spremembah, rešitvah in ekosocialnih tematikah. Skupaj bomo razvijali skupnost ambasadorjev, ki so motivirani in s srcem delujejo za boljši jutri planeta in vseh živih bitij. Poskušali bomo opolnomočiti generacije prihodnosti, ki bodo priča posledicam podnebnih sprememb.
Več informacij partnerja: https://ucilnica.eu/