Kontakti | Intranet | Kazalo strani

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • 7.jpg
  • 8.jpg
  • 9.jpg

Izobraževalni programi

Gostinstvo in turizem
Živilstvo in prehrana
Pomen prehrane

 

PrekmurjeŠtudenti 2. letnika Živilstva in prehrane smo imeli 5. 3. 2014 celodnevno strokovno ekskurzijo v Prekmurje. Ogledali smo si vzgojo paradižnikov Lušt, mesno predelovalni obrat Kodila, kmečki turizem, razstavo orhidej in metuljev ter ob koncu še vinsko klet Gornja Radgona. Lušt je slovenski paradižnik oz. bolje rečeno Lušt je znamka paradižnika vzgojenega v Sloveniji. Rastlinjaki, v katerih zorijo "Luštni" paradižniki se nahajajo v Renkovcih, majhni prekmurski vasici. Obsegajo 40.000 m2 (4 ha) s steklom pokritih površin.

V neposredni bližini se nahaja vrtina z geotermalno vodo, s pomočjo katere se ogreva prostor, ko sonce v hladnejših mesecih zagotavlja premalo toplote. Pridelovalec, podjetje Paradajz d.o.o., je nosilec znanja s področja gojenja rastlin v zaprtih prostorih, ogrevanih z geotermalno energijo in trenutno zaposluje okrog 30 ljudi. "Luštni" paradižnik je prepoznaven po izrazitem vonju in še boljšem okusu. Videti je kot paradižnik, ki ga pridelamo na domačem vrtu in takšen je tudi njegov okus. Plodovi so lepo okrogli, sočni in mesnati. Ker naravno dozorijo na soncu in so obrani le kakšen dan, preden ga lahko kupite v trgovini, ohranijo vse svoje najboljše lastnosti pravega paradižnika in zagotavljajo kakovost.

Pot nas je nato vodila v mesno predelovalni obrat Kodila, kjer smo imeli degustacijo njihovih izdelkov. Družina Kodila iz Markišavcev pri Murski Soboti se že tri generacije ukvarja s predelavo mesa in mesnih izdelkov. Z ustanovitvijo podjetja Kodila d.o.o., pred 21-leti, so bili postavljeni temelji za razvoj ponudbe kakovostnih mesnih izdelkov, katerih sloves danes seže daleč čez meje Prekmurja in Slovenije, s pravkar zaključeno investicijo v celovito prenovo proizvodnih prostorov pa so zagotovljeni pogoji za nadaljnjo rast obsega in kakovosti ponudbe. Podjetniški pristop k izvedbi sicer tradicionalne družinske dejavnosti je botroval naglemu razvoju in potrebi po stalnem renoviranju poslovnih procesov, da bi lahko zadovoljili rastoče povpraševanje in vedno višje kakovostne zahteve svojih strank. Od začetne majhne trgovine z mesom in mesnimi izdelki, kjer je večina prodaje predstavljalo sveže meso, namenjeno lokalni oskrbi prebivalstva, so leta 2002 z investicijo v proizvodno specializacijo bistveno spremenili poslovni model in se usmerili v proizvodnjo sušenih in prekajenih mesnin ter maščobnih izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda, ki so se pod blagovno znamko Kodila že dodobra uveljavili na slovenskem trgu. Na ta način so povečali delež lastnih kakovostnih mesnih izdelkov v prodaji od prvotnih 5 % na današnjih 90 % celotne prodaje. Posebej ponosni so na proizvodnjo Prekmurske šunke, saj so z lastnim razvojem veliko prispevali k njeni uveljavitvi v širšem slovenskem pa tudi mednarodnem prostoru. Velik preskok v kakovosti ponudbe podjetja je bil dosežen z izgradnjo doživljajsko kulinaričnega centra Kodila, s katerim se odpirajo nove poti za promocijo in trženje njihovih izdelkov, v povezavi s predstavitvijo tradicionalne tehnologije izdelave kakovostnih mesnih značilnosti za Prekmurje.

Na koncu smo našo ekskurzijo zaključili v Radgonski kleti z degustacijo. V peninski kleti Gornja Radgona traja priprava penine najmanj dve leti. Osnovno vino za Zlato radgonsko penino je chardonnay. Z orginalno klasično šampanjsko metodo dosegajo izjemno kakovost. To potrjujejo mnoge zlate medalje in šampionski naslovi v Ljubljani. Zelo so ponosni na zlato medaljo Bruselj 1996, Bordeaux 1998, na srebrno medaljo Pariz 1997 in London 1998. V Ljubljano smo se vrnili v večernih urah.